Compania E-mart, cel mai mare retailer din Coreea de Sud, care detine un lant de peste 140 de magazine, a constatat ca vanzarile sale scad simtitor in jurul amiezii. Si-a pus problema cum sa faca sa atraga mai multi clienti in aceasta parte a zilei.
A apelat la o agentie de publicitate care a gasit o solutie bazata pe codul QR.Specialistii de la agentia Cheil Worldwide au creat un cod QR tridimensional care, privit si iluminat dintr-un anumit unghi, devine un desen in doua dimensiuni (vedeti in videoclip cum functioneaza ideea).
Initial, au fost instalate astfel de coduri QR in 3D in 13 locatii din Seul, capitala Coreei de Sud, care au fost inclinate in asa fel incit, intre orele 12.00 si 13.00 ale zilei, prin umbrele create de lumina solara, sa se transforme in coduri QR in 2D, care pot fi scanate cu un smartphone. Cetatenii au fost anuntati ca, daca vin si scaneaza codurile QR in acest interval de timp, pot face cumparaturi online cu reduceri de pret sau pot primi cupoane de 12 dolari pe care le pot folosi in reteaua de magazine E-mart.
Multi sud-coreeni au prins ideea si s-au folosit de pauza de masa de la pranz pentru a merge sa scaneze codurile QR. Datorita succesului, au mai fost instalate "coduri QR umbra" in alte 23 de locatii. Rezultatele s-au vazut si in volumul vanzarilor retailerului. In timpul campaniei promotionale, au fost oferite 12.000 de cupoane de cumparaturi iar vanzarile E-mart au crescut cu 25% in jurul pranzului. Retailerul a beneficiat si de o publicitate gratuita de amploare, intrucit presa a fost interesata sa mediatizeze ingenioasa idee a codului QR format din umbre.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu